- Kako izraditi račun (video)
- Kako izraditi račun s popustom
- Kako izraditi kopiju računa
- Kako izraditi račun bez PDV-a
- Kako izraditi račune na engleskom, francuskom ili drugim jezicima
- Kako izraditi predračun
- Kako izraditi ponudu
- Kako promjeniti postavke
- Kako izraditi vlastiti predložak računa
- Kako kreirati ponavljajuće račune
1. Kako izraditi račun
1.1 Idite na «Računi» i odaberite «Dodaj novi», morat ćete ispuniti sljedeći obrazac:1.2 (Broj računa): Ovo polje automatski generira broj fakture (računa), osim ako ne želite postaviti prilagođeni način.
1.3 (Datum računa): Datum kada želite izdati fakturu. Taj se datum generira automatski, osim ako ne želite postaviti prilagođeni datum.
1.4 (Rok plaćanja): Datum kada želite primiti uplatu. Taj se datum generira automatski, osim ako ne želite postaviti prilagođeni datum.
1.5 (Tip): Od 1.7.2013., ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju, oznaka R1 nije više obavezan element na računima obveznika poreza na dobitak koji su u sustavu PDV-a. Zakonodavstvo EU ne prepoznaje tu oznaku tako da je izdavatelji računa više nisu obavezni stavljati na izlazne račune.
1.6 (Naknada za zakašnjelo plaćanje): Ako namjeravate kazniti klijente za kasniju uplatu, možete odrediti postotak plaćene kazne od ukupnog iznosa.
1.7 (Model / Poziv na broj): Model / Poziv na broj je jedinstveni broj narudžbe, aplikacije, koji se upotrebljava za određivanje i brzo pronalaženje te narudžbe.
1.8 (Napomene): Ako imate bilo kakvih uputa ili podataka koje želite staviti na fakturu, ispunite ovo polje i bit će prikazano u nastavku.
1.9 (Tekst maila): Naš sustav fakturiranja omogućuje slanje faktura izravno s naše web stranice. Ispunite ovo polje ako želite unijeti tekst u vašu e-poštu.
Ako je popis prazan, podatke o klijentu morate unijeti ručno.
1.10.1 (Naziv tvrtke klijenta): Ovdje se može unijeti naziv Vašeg klijenta.
1.10.2 (Matični broj klijenta): Matični broj klijenta koji će biti prikazan na fakturama.
1.10.3 (OIB): Osobni identifikacijski broj koji će se pojaviti na vašim fakturama.
1.10.4 (Adresa tvrtke klijenta): Adresa koju želite navesti na fakturi.
1.10.5 (Klijentov poštanski broj tvrtke): Poštanski broj je niz slova i / ili znamenki.
1.10.6 (E-pošta klijenta): Adresa e-pošte klijenta na koju će se poslati poruka e-pošte.
Vrijeme je da dodate proizvode, njihovu količinu i cijene prema podatcima koje je ispunio klijent. Ispunite podatke o proizvodima i pritisnite gumb "Dodaj". Možete dodati nekoliko proizvoda.
1.11.1 (Popis robe): Ovaj odjeljak prikazuje proizvode koje ste odabrali s popisa prethodno unesenih proizvoda.
1.11.2 (Dodajte robu): Ovdje možete mijenjati naziv proizvoda i cijenu. Također je moguće dodati količinu proizvoda koji će biti sažeti na vašem računu.
1.11.3 (Moj popis robe): Brzi popis svih dobara. Kliknite bilo koju stavku koju želite dodati u fakturu.
1.12 Pritisnite gumb "Spremi" kada se dodaju proizvodi i vaš će račun biti spreman. Možete ga preuzeti ili poslati svojim klijentima u PDF / XLS / Word / HTML formatima, urediti ili izbrisati.
Primjer PDF računa:
2. Kako izraditi račun s popustom
2.1 Popust koji se odnosi na sve proizvode i usluge navedene na računu može se dodati kao običan proizvod, jedina razlika je u tome što bi cijena trebala biti s negativnom vrijednošću. Na primjer, «Ime»: «Opći popust», «Cijena»: «-100».
2.2 Popust za određeni proizvod ili pojaviti će se na računu ako polje za unos popusta popunimo s određenom vrijednošću. Također postoji mogućnost izbora želite li imati izravan popust ili postotak od cijene.
2.3 Moguće je kombinirati i opći i specifični popust:
Primjer računa s popustima:
3. Kako izraditi kopiju računa
Neki računi mogu imati slične pojedinosti. U tom je slučaju bolje izraditi kopiju računa i urediti broj računa ili proizvode. Idite na odjeljak "Moji računi", odaberite račun i pritisnite ikonu "kopiraj". Nova kopija računa pojavit će se na vrhu popisa.Pojedinosti o računu možete urediti klikom na ikonu "uredi".
4. Kako izraditi račun bez PDV-a
Kako biste izradili računa bez PDV-a, potrebno je u postavkama postaviti PDV vrijednost na 0.5. Kako izraditi račune na engleskom, francuskom ili drugim jezicima
Naš softver podržava širok spektar zemalja i jezika. Račune možete izrađivati na određenom jeziku za određene zemlje ako kreirate korisnički račun na željenom jeziku.6. Kako izraditi predračun
Da biste izradili predračun, morate odabrati "Tip"- predračun. To se može učiniti tijekom postupka kreiranja računa.7. Kako izraditi ponudu
Kada izrađujete novi račun ili uređujete postojeći, tip računa mora biti postavljen na "Ponuda".8. Kako promjeniti postavke
Kliknite "Moje postavke” u lijevom izborniku. Postoji 6 odjeljaka : Korisnički profil, Detalji moje tvrtke, Pojedinosti o plaćanju, Postavke e-pošte, Postavke računa, Predlošci.8.1 Korisnički profil:
Postavke korisničkog profila sadrže podatke o registraciji korisnika koje možete promijeniti u bilo kojem trenutku. E-pošta će služiti za primanje obavijesti, kao i za dostavu računa.
8.2 Detalji moje tvrtke:
- (Naziv tvrtke): Naziv tvrtke koji želite prikazati na fakturama. Primjer: My d.o.o.
- (Telefon): Unesite svoj telefonski broj i predbroj. Primjer: +1 (877) 888 1234.
- (Adresa): Adresa koju želite navesti na fakturi.
- (Poštanski broj): Poštanski broj je niz slova i / ili znamenki.
- (Matični broj): Matični broj koji će biti prikazan na fakturama.
8.3 Pojedinosti o plaćanju:
- (Naziv banke): Naziv vaše banke, potrebne informacije za primanje bankovnih prijenosa. Primjer: Gradska banka.
- (Bankovni račun (IBAN)): Možete odabrati popunjavanje računa ili IBAN računa (europske zemlje). To su potrebne informacije za primanje bankovnih doznaka.
- (BIC): Ovo je polje potrebno za SWIFT ili BIC kôd.
- (Adresa banke): Potrebno je popuniti adresu banke radi primanja bankovnih doznaka. Prikazat će se na računima.
- (Alternativni način plaćanja): Ako želite unijeti sekundarni ili alternativni način plaćanja na fakturu, ispunite ovo polje. Primjer: Paypal.
- (Alternativni račun za plaćanje): Vaš sekundarni ili alternativni ID opcije plaćanja. Primjer: my@paypal.com
- (Alternativni način plaćanja 2): Ako na računu želite unijeti alternativni način plaćanja, ispunite ovo polje. Primjer: Payoneer.
- (Alternativni račun za plaćanje 2): ID zamjenske opcije plaćanja. Primjer: my@payoneer.com
- (IBAN 2): Ispunite ovo polje, ako trebate nalog za IBAN (International Bank Account Number) na računima.
- (OIB): Osobni identifikacijski broj koji će se pojaviti na vašim fakturama.
- (PDV(%)): Postavite iznos PDV-a u ovom polju.
- (Cijene uključuju PDV): Ova vam opcija omogućuje dodavanje poreza / PDV-a na cijene ili sadržava dodavanje u cijenu.
- (Valuta): Odaberite valutu u kojoj planirate fakturirati svoje klijente.
- (Oblik datuma): Oblik datuma koji se koristi u vašoj zemlji. Mjesec / dan / godina (24. 12. 2014.) je za SAD, a Dan / Mjesec / Godina (24.12.2016) je za većinu europskih zemalja.
8.4 Postavke e-pošte
- (Tekst e-pošte): Naš sustav fakturiranja omogućuje slanje faktura izravno s naše web stranice. Ispunite ovo polje ako želite unijeti tekst u tijelo e-pošte.
- (Potpis u e-poruci): Naš sustav fakturiranja omogućuje slanje faktura izravno s naše web stranice. Ispunite ovo polje ako želite unijeti alternativne podatke za kontakt, nazive poslova i nazive tvrtki u vašem potpisu e-pošte.
8.5 Postavke računa
(Rok za plaćanje računa (u danima)): Poželjno razdoblje plaćanja (datum dospijeća) je trenutačni datum + taj broj dana koji unosite.
(Naknada za kašnjenje): Ako namjeravate kazniti klijente za kasniju uplatu, možete odrediti novčanu kaznu u postotku od ukupnog iznosa.
(Mjerna jedinica): U ovom polju možete odrediti naziv mjerenja. Prikazivat će se u polju količine na fakturi. Na primjer, jedinice, litre, predmeti itd.
(Decimalni separator): Možete odabrati kako razdvojiti brojeve u zbroju.
(Logo(.jpg, .png, .gif)): Kliknite gumb 'odaberite datoteku' da biste pregledali i prenijeli logo tvrtke koji će se pojaviti na vašim dostavnicama u .jpg formatu. Provjerite je li ekstenzija datoteke napisana malim slovima, tj. Ne velikim slovima.
8.6 Predlošci
Za račune možete odabrati bilo koji predložak. Dostupna su 4 opća formata: PDF (.pdf), HTML (.html), (.xls), Word (.dotx). Također je moguće izvršiti izmjene ili prenijeti vlastite predloške i koristiti ih.
9. Kako izraditi vlastiti predložak računa
Da biste prilagodili predložak fakture programa XLS/Word/PDF/HTML, morate preuzeti jedan od spremljenih XLS/Word/PDF/HTML predložaka s popisa u nastavku.Različiti blok-odjeljci počinju s "$ {" i završavaju sa simbolima "}". Ne brišite ove blokove osim ako ne želite vidjeti podatke na fakturama. Možete premjestiti blokove i unijeti neke dodatne informacije koje želite vidjeti na računima. Ako trebate detaljnije objašnjenje, molimo vas kontaktirajte našu podršku i rado ćemo vam pomoći.9.1. Dodajte nove prilagođene parametre.
Nakon dodavanja novih polja za unos, možete dodati nove parametre u predložak fakture (osim modula "Roba"). Morate napisati predložak fakture, a na mjestu gdje želite dodati novi parametar, unesite sljedeći tekst: ${name of the parameter}. Na primjer, ${test}, gdje je "test" naziv parametra.
Napomena! Obvezno je koristiti englesku tipkovnicu za pisanje simbola ${} ili ih jednostavno kopirajte iz predloška.
9.2. PDF/HTML:
1. Kliknite na jedan od predložaka koji želite odabrati. Nakon što kliknete, u nastavku će se pojaviti kod, u odjeljku 2, izmijenite ga i pritisnite tipku "spremi".
2. Uredite predložak kako želite i pritisnite gumb "spremi". Vaš trenutni PDF predložak:
9.3. XLS/Word:
1. Odaberite i preuzmite jedan od predložaka.
3. Uredite preuzeti predložak kako želite i učitajte ga ovdje u produžetku .xls/.dotx
10. Kako kreirati ponavljajuće račune
Pomoću ponavljajućih računa možete automatski naplaćivati redovnim kupcima. Automatski stvoreni računi pojavit će se na popisu vaših uobičajenih računa.U postavkama računa možete postaviti 2 parametra za ponavljajuće račune:
- Brojčani prefiks ponavljajućih računa: Na primjer, ako postavite "- A", tada će budući brojevi računa koji se ponavljaju biti "1 - A", "2 - A", ...
- Sljedeći broj ponavljajućeg računa: Broj sljedećeg ponavljajućeg računa imati će ovu znamenku + prefiks
Kako biste kreirali novi ponavljajući račun, otiđite na «Ponavljajući računi» i odaberite «Dodaj novi». Morat ćete ispuniti sljedeći upitnik:
Sva polja za unos će biti i kao kod običnog računa, osim nekoliko iznimki:
- Ne postoji Broj računa, datum izdavanja niti datum dospijeća jer će ove informacije automatski biti dodane u budućnosti.
- Učestalost: Koliko često trebate izrađivati i slati ponavljajuće račune?
- Prvi račun: Datum kada će se vaš prvi račun automatski kreirati i poslati vašem kupcu. Budući računi bit će izdani istog dana u narednim mjesecima.
- Zadnji račun: Datum kada će se kreirati vaš posljednji račun i poslati kupcu. Možete ga ostaviti praznim.
Kada su ponavljajući računi spremni, vaši računi će se automatski stvoriti na vašem korisničkom računu i poslati vašim kupcima. Računi će se izdati istoga dana u mjesecu kojeg ste ste postavili u "prvom računu”.